Norme metodologice la situatiile financiare ale institutiilor publice

In Monitorul Oficial nr. 229/22.04.2013 a fost publicat Ordinul nr. 505 din 04.12.2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2013.

Prin acest ordin se aprobă Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2013.

Situațiile financiare care se întocmesc de instituțiile publice la finele trimestrelor I, II și III în anul 2013 se compun din: bilanț, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie, conturi de execuție bugetară și anexe la situațiile financiare, care includ politici contabile și note explicative.

În anul 2013, autoritățile publice, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale, precum și instituțiile publice autonome întocmesc următoarele raportări financiare lunare:

a) execuția centralizată a bugetelor instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activităților finanțate integral din venituri proprii (potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare) și a Fondului pentru mediu, în formularele:

– anexa 5 „Contul de execuție a bugetului instituției publice – Venituri”;

– anexa 6 „Contul de execuție a bugetului instituției publice – Cheltuieli”;

– anexa 7 „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli”. La raportările lunare se completează numai coloana 6 „Plăți efectuate”. Detalierea pe clasificația economică se efectuează pe capitole, titluri și articole de cheltuieli;

b) execuția cheltuielilor efectuate de la titlul 56 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare” în formularul:

– anexa 7 „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli”.

c) indicatorii din bilanț: „Creanțe comerciale și avansuri”, cod rând 22, „Datorii comerciale și avansuri”, cod rând 61, „Contribuții sociale”, cod rând 63.1, „Salariile angajaților”, cod rând 72, „Alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (pensii, indemnizații de șomaj, burse)”, cod rând 73. Ordonatorii de credite întocmesc o notă explicativă pentru creșterile semnificative ale sumelor raportate în bilanț la indicatorii menționați;

d) anexa 30 „Plăți restante”. Ordonatorii de credite întocmesc o notă explicativă referitoare la plăți restante și arierate, în care se vor explica cauzele creșterilor semnificative ale sumelor raportate pe categorii de plăți restante/arierate și pe număr de zile de întârziere (peste 90 de zile, peste 120 de zile, peste un an), precum și componența sumelor raportate la finele perioadei.

În anul 2013, unitățile administrativ-teritoriale întocmesc următoarele raportări financiare lunare:

a) execuția cheltuielilor efectuate din finanțările rambursabile externe și interne, în formularele:

– anexa 15 „Contul de execuție a bugetului creditelor externe – Cheltuieli”;

– anexa 16 „Contul de execuție a bugetului creditelor interne – Cheltuieli”;

– anexa 7b „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli”. La raportările lunare se completează numai coloana 6 „Plăți efectuate”. Detalierea pe clasificația economică se efectuează pe capitole, titluri și articole de cheltuieli;

b) execuția centralizată a bugetelor instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii, inclusiv a activităților finanțate integral din venituri proprii, în formularele:

– anexa 9 „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii (de subordonare locală) – Venituri”;

– anexa 11 „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii (de subordonare locală) – Cheltuieli”;

– anexa 7b „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli”. În formularul „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii (de subordonare locală) – Venituri” se completează numai coloana 6 „Încasări realizate”, iar în formularul „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii (de subordonare locală)-Cheltuieli” și în formularul „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli” se completează numai coloana 6 „Plăți efectuate”. În formularul „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii (de subordonare locală) – Cheltuieli”, la secțiunile de funcționare și dezvoltare informațiile se completează numai la nivel de capitol. Detalierea pe clasificația economică se efectuează pe capitole, titluri și articole de cheltuieli;

c) execuția cheltuielilor efectuate de la titlul 56 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare” în formularul:

– anexa 7b „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli”. Formularul „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli” se completează cu informațiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale cumulate și plăți efectuate pentru raportările aferente lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportările aferente lunii decembrie se completează cu informațiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare inițiale, credite bugetare definitive și plăți efectuate. Detalierea pe clasificația economică se efectuează pe capitole, titluri, articole și alineate de cheltuieli, atât în programare, cât și în execuție;

d) indicatorii din bilanț: „Creanțe comerciale și avansuri”, cod rând 22, „Datorii comerciale și avansuri”, cod rând 61, „Contribuții sociale”, cod rând 63.1, „Salariile angajaților”, cod rând 72, „Alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (pensii, indemnizații de șomaj, burse)”, cod rând 73. Ordonatorii de credite întocmesc o notă explicativă pentru creșterile semnificative ale sumelor raportate în bilanț la indicatorii menționați;

e) anexa 30b „Plăți restante”. Ordonatorii de credite întocmesc o notă explicativă referitoare la plăți restante și arierate, în care se vor explica cauzele creșterilor semnificative ale sumelor raportate pe categorii de plăți restante/arierate și pe numărul de zile de întârziere (peste 90 de zile, peste 120 de zile, peste un an), precum și componența sumelor raportate la finele perioadei;

f) anexa 30b.1 „Situația centralizată a arieratelor bugetului general al unității administrativ-teritoriale la data de ….”. Searhivează la direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București și nu se centralizează;

g) anexa 30b.2 „Situația centralizată a arieratelor bugetului general al unității administrativ-teritoriale la data de 31 martie 2013”. Se arhivează la direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București și nu se centralizează.

 

Articole similare

Comentariul tau aici